סימן חיים

כשרק התחלתי לכתוב בלוג, הסבירו לי כמה חברים שבעולם הבלוגרים, לעשרת הדיברות נוסף ציווי אחד: לא תעלם. לי באופן אישי יש חרדת קהל הפוכה כזו שגורמת לי להיכנס למתח קל בכל פעם שחולפים יותר מעשרה ימים ללא פרסום/פוסט חדש: מה הקוראים המסורים יגידו? (לא בטוח שהם זוכרים שאתה קיים)
הם בטח מצפים ומחכים (לא נרדמים בלילה מרוב דאגה).
חבל, יש לי כל כך הרבה מה לספר ואני חושש שזה יברח (אתה בעצמך כתבת על זה כבר)

טוב אז האמת היא, שהשבועות האחרונים פשוט היו מטורפים. בשורה התחתונה: בשעה טובה ובחסדי שמיים נולד לנו בן! השמחה גדולה, אבל הדרך להגיע לשם היתה קצת מורכבת. ה' רצה שנלמד כמה דברים בדרך. אני מקווה שמתישהו אוכל לספר את הסיפור המלא, ואת כל הקורות אותנו בשבוות האחרוניםאבל תודו שעכשיו יש לי איזה שהיא נקודת זכות למה כל כך נעלמתי.

בכל אופן, היום רק שני עדכונים קצרים, שנוגעים שניהם לאותו עניין בעצם:

קודם כל, בגליון האחרון של כתב העת המצוין "אדרבה", התפרסמה כתבה על קהילת נהורא ברמת גן, הקהילה שלנו. אדרבה הוא כתב עת של בעלי תשובה לבעלי תשובה. הגליונות האחרונים שלו הולכים ומשתפרים, ויש בו דיון עמוק ומעניין על מקומם של בעלי התשובה, דילמות מרכזיות שאנחנו נתקלים בהן וסתם הגיגים, שירים וסיפורים, שמזכירות שיש עוד ז'אנרים ספרותיים חוץ מגמרא. בכתבה הזו מככבים שני ראשי הקהילה: הרב אור טאוב והרב יובל בר נתן. שניהם שונים מאוד זה מזה, אבל יחד הם מהווים מתכון מדויק למשהו שעובד מעולה. הכתבה הזו מנסה לספר את הסיפור של נהורא – איך היא קמה ומה היא מציעה. כדרכן של כתבות, ברור שהפער בין המציאות לדפוס הוא כבד מנשוא, אבל זה מה יש ועם זה ננצח. מומלץ בחום, גם כי זה מעניין וגם כדי להבין אילו דברים מופלאים קורים במרכז רמת גן – להסתער עם נחת.

הדבר השני הוא להזמין אתכם להתוועדות מיוחדת לכבוד י"ט כסלו – "ראש השנה לחסידות", כפי שהוא מכונה בחסידות חב"ד. יום זה מציין את שחרורו של אדמו"ר הזקן ממאסרו על ידי הרוסים, והוא נחוג ברוב עם, בשמחה ובהתכנסויות חסידיות אותנטיות.

גם בקהילת נהורא תתקיים השנה התוועדות לרגל המאורע, בליל י"ט כסלו – שזה אומר יום רביעי בערב. מעבר לניגונים, לריקודים ולשמחה (לא נשכח כמובן כמות בלתי מבוטלת של 'משקה'), נזכה לנוכחותם של שני אנשים מיוחדים מאוד וידועים בתור מתוועדים דגולים – הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, והרב שבתי סלבטיצקי, שלוח חב"ד באנטוורפן, הידוע בכך שהוא מתוועד תמיד עד הטיסה שלו חזרה לפנות בוקר…

בשנה שעברה שמעתי, לראשונה בחיי, את השניים מתוועדים – כלומר פוצחים במיקס מרתק של סיפורים, דברי תורה ומאמרי חיזוק – באירוע י"ט כסלו המרכזי שנערך בבנייני האומה. החוויה המטלטלת השאירה עלי רושם חזק למשך כמה שבועות. כל מי ששמע את הסיפור של ר' שבתי על ברכת כהנים, או את ההסברים שלו למה היא העבודה של האדם בעולם הזה, לא שוכח. בקיצור – לא לפספס. האירוע פתוח לקהל, בחינם, ללא תשלום, אין כסף. כן חשוב לבוא עם מצב רוח טוב, אורך רוח, שמחה וראש פתוח. ניפגש – ביאליק 37 רמת גן, יום רביעי 14.12 בשעה 20:30.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הנעשה בעירנו, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על סימן חיים

  1. לילך שרון הגיב:

    איזה יופי! מזל טוב מזל טוב להולדת הבן!!! 🙂
    שתזכו לנחת ולעוד צאצאים רבים!

    קראתי את הכתבה בשבת וציפיתי ליותר. כנראה שכתבה בעיתון צרה מלהכיל… מהסיפורים ששמעתי והחברים שאני מכירה מנהורא מציירת תמונה אחרת. אולי יותר חיה ומעניינת 🙂

    • דרור הגיב:

      תודה לילך! כמו שאומרים הדוסים בקרוב אצלכם…

      אני מסכים איתך לגבי הכתבה. היא אמנם נחמדה טבלה לא ממצה בעליל. יש כנראה רוח של מקום שנמצאת בתפילות, בסעודות ובהתוועדויות וסתם בקשר יום יומי שאי אפשר לייצג במילים. אז אם עדיין לא יצא לך, את פשוט מוזמנת לקפוץ לשבת 🙂

  2. לילך שרון הגיב:

    תודה. בעז"ה עוד אגיע 🙂

  3. מזל טוב!
    מהסוף, איך היה י"ט כסלו?
    נשמעת מעניינת הקהילה. יש לך צילום של הכתבה לשתף בו, שנדע במה מדובר? מהם המאפיינים שלה וכו'?

    • דרור הגיב:

      תודה על הברכות יחיאל! י"ט כסלו היה בלתי רגיל. התוועדנו עד שלוש וחצי לפנות בוקר, וגם זה היה רק בלית ברירה כי הטיסה של הרב שבתי הוקדמה 🙂

  4. motitaubin הגיב:

    אחינו מזל טוב!!!
    אני מבין שהגעה לברית תלויה בשאלה אם הספקת לקרוא את הבלוג, ואני רוצה למחות מחאה חריפה בשם משרתי המילואים שלא מספיקים לקרוא בלוגים באופן תדיר.
    העם דורש בלוג באפליקציה לאייפון!
    ושוב מזל טוב

    • דרור הגיב:

      תודה מוטי. משרתי המילואים קרובים לליבי (במיוחד בשעות שאני נמצא במילואים בעצמי). בעקבות בקשתך חשבתי לפתוח אפליקציה באייפון במיוחד למילואימניקים (זה יצריך כמה שנות לימוד תכנות אבל מה לא עושים בשביל חברים?) – עד שגיליתי שכבר המציאו דבר כזה. האלפיקציה נקראת פשוט wordpress – נסה ותהנה.

  5. wakeu הגיב:

    מזל טוב, איזה כיף לקרוא בלוג חדש עם בשורות טובות ישר על ההתחלה. שמחתי לגלות על קהילת נהורא, בהחלט מתכוונת לברר עליכם יותר.

כתיבת תגובה